Wadenoyen 1 vs Ophemert 1

4014MJ
WADENOIJEN

Zondag 10 december 14:00 Wadenoyen-Ophemert

Na vorige week zondag vrij te zijn geweest, stond vandaag de derby tegen de buren op het programma. Afgelopen week is er doelgericht getraind richting deze wedstrijd, Wadenoyen wist hoe ze Ophemert ging bestrijden. Het gaat helaas bij het eerste balverlies al direct mis: Wadenoyen krijgt de bal niet weg rond hun eigen zestien. Uit de kluts valt de bal goed en loopt Ophemert het strafschopgebied binnen. Via de korte hoek wordt het 0-1.

Om de rug te rechten werd rust bewaard en de combinatie gezocht. Wadenoyen heeft 80% balbezit, maar is niet zuiver in de eindpass. Twee goede uitbraken over links met Martijn van Mourik resulteert in twee strakke ballen voor Ophemerts goal langs, alleen waren de inlopers te laat om de bal over de lijn te schieten.

Na de rust gaat Wadenoyen met dezelfde aanpak de strijd aan. Opnieuw komen ze al vroeg aan het begin van de 2e helft op een 0-2 achterstand. De bal wordt niet goed weggewerkt en met een geplaatst schot buiten de zestien scoort Ophemert. Opnieuw heeft Wadenoyen erg veel balbezit als antwoord, is dominanter, maar er is nog geen verbetering in de eindpassnauwkeurigheid. Het lukt om via individuele acties van Tjake en Jeroen het strafschopgebied van Ophemert te bestormen, maar schoten blijven uit. Na een demarrage van Wouter, wordt de hand van een Ophemertse geraakt. De bal gaat naar de stip: penalty! Jeroen staat achter de bal, neemt de aanloop en schiet beheerst binnen. 1-2. Brengt dit de hoop terug?

Met nieuwe invalskrachten en Jordy van Ingen als stormram, wordt de aansluitingstreffer gezocht. Ophemert houdt achterin de zaakjes goed op orde. Het lukt Wadenoyen echter niet om hun nog pijn te doen. Met een teleurstellende 1-2 uitslag, wordt de laatste wedstrijd van de eerste seizoenshelft afgesloten. Ondanks het verlies, zijn er ook veel positieve kenmerken zichtbaar in het spel. Dat biedt kansen voor revanche in de tweede seizoenshelft na de winterstop. Met opgeheven hoofd en borst vooruit zal de weg omhoog gezocht worden.

#wijzijnvvwadenoyen en dat betekent meer!!!!