Titelkandidaat

vv Wadenoijen 2 (zon)

20 september 2020 12:00

Onbekend

Vandaag mochten de jongetjes aantreden in hun eerste competitie wedstrijd van het seizoen. De tegenstander SCG’18 5 was een oude bekende omdat de jongetjes in de beker ook al tegen hun gespeeld hadden.
Zoals elk jaar zijn de jongetjes ook dit jaar weer een kanshebber voor de titel, net zoals de overige 11 teams in onze competitie. Om kanshebber te blijven gedurende het seizoen is het dan ook belangrijk om wedstrijden te winnen. Om hiermee te beginnen tegen SCG’18 zou natuurlijk net iets teveel gevraagd zijn voor de jongetjes.
De jongetjes waren namelijk nog niet helemaal wakker toen de wedstrijd om 12.00 begon. Wij hebben wel het vermoeden dat SCG’18 al eerder aan de wedstrijd was begonnen zonder ons in te lichten want binnen 5 minuten stond tot onze grote verbazing een 0-2 achterstand op het scorebord.
Navraag leerde ons dat wij ook wel degelijk deel namen aan het spel maar bij een corner even een man bij de tweede paal over het hoofd zagen en een middenvelder vrij lieten inschieten. Dit kan natuurlijk de beste overkomen (zoals ons), het probleem is echter dat het ons vaker overkomt.
Normaliter hebben de jongetjes natuurlijk genoeg kwaliteit om deze achterstand om te buigen in een gelijkspel of overwinning maar dit ging op deze zonnige zondag niet op. In de eerste helft bleef het spel verder op en neer gaan maar dit leidde uiteindelijk niet tot noemenswaardige kansen.
In de tweede helft waren de jongentjes van Wadenoijen 2 echter wel de betere ploeg maar kreeg men niet wat men verdiende, zoals minimaal één penalty. Mede door een tactische omzetting van trainert Wino wist Wadenoijen 2 meer druk op de helft van de tegenstander te krijgen.
Dit leidde rond de 75 minuut in de aansluitingstreffer van Mark. Nadat Barry een vrije trap hard op de handen schoot was Mark, net zoals vorige week, er als de kippen bij om de bal in het netje te schuiven.
In het laatste kwartier deden de jongetjes alles eraan om minimaal één punt uit het vuur te slepen maar helaas mocht dit niet baten. Gelukkig is er nog niks beslist in de strijd om de titel en mogen we ons nog titelkandidaat noemen.
Volgende week gaat deze strijd verder in de thuiswedstrijd tegen RKKSV uit Kruisstraat. De wedstrijd begint om 14.30.
Wij zijn de jongetjes van Wadenoijen 2, wij winnen toch! Wij winnen toch!