Puntje op de i

RKKSV 2 (zon)

27 september 2020 14:30

Onbekend

Deze zondag mochten de jongetjes van Wadenoijen 2 hun eerste thuiswedstrijd van de competitie spelen. Deze keer kwamen de voetballers van RKKSV uit Kruisstraat op bezoek op Sportpark de Iepengaard.

Omdat de jongetjes de afgelopen weken problemen hadden met het begin van de wedstrijd en Wino er een tot rood aanlopend punthoofd van kreeg werd er besloten om de wedstrijd te starten om 14:30 zodat iedereen wakker was.

Uiteindelijk bleek dit een goede keuze want deze keer kwamen de jongetjes niet achter in de eerste minuten van de wedstrijd en was de verdediging tot in de puntjes verzorgd met Barry(met i j), Jelle, Joeri en Bins.

Door de verdediging bleven de jongetjes de eerste 20 minuten fier overeind en konden ze zowaar speldenprikjes uitdelen in aanvallend opzicht. Na circa 25 minuten kon men zo’n speldenprik zelfs omzetten in een doelpunt. Na een vloeiende aanval over meerdere schijven (waar de jongetjes om bekend staan) werd een van onze jongste aanwinsten Nick gevonden in het strafschop gebied.

Na een goede aanname wist hij de bal á la Zidane mee te nemen en vervolgens de keeper in de korte hoek te verschalken; 1-0. Menig speler kan aan deze goal nog een puntje zuigen.

Het enige probleem is dat de jongetjes niet gewend zijn om op voorsprong te komen, laat staan ermee de rust in te gaan. Om dit probleem te verhelpen was onze verdediging even iets minder in de puntjes verzorgd en wist een speler van RKKSV bij de eerste paal de 1-1 op het scorebord te schieten. Hierna floot de altijd puntuele scheidsrechter precies op de 45e minuut voor de rust zodat de jongetjes met een vertrouwd gevoel konden gaan rusten.

In de rust zette trainert Wino nog even de puntjes op de i. Spreekwoordelijk dan, het is niet zo dat we een i meenemen in de kleedkamer waar de trainer dan twee puntjes op gaat zetten.

Na rust hadden de jongetjes eigenlijk nog minder te vertellen dan de eerste helft. Wederom werden ze ver naar achter gedrukt en moesten ze leunen op de verdediging inclusief onze keeper Wilko.

Desondanks hielden de jongetjes niet stand in de tweede helft. Onze aanvoerder Laurens (die overigens wederom de toss verloor) vond dat hij te weinig in de wedstrijdverslagen werd genoemd. Hierdoor besloot hij om een voorzet maar in zijn eigen doel te punteren waardoor RKKSV op 1-2 kwam en op weg was naar drie punten. Maar één fout is natuurlijk ook nog een negen Lau, dus we maken er verder geen punt van.

Puntje bij paaltje schoot RKKSV ook nog twee of drie keer op de paal maar wisten de jongetjes als nog hun eerste punt van dit seizoen uit het vuur te slepen.

Na wederom een goed lopende aanval over meerdere schijven kreeg Barry de bal in zijn voeten en met enig fortuin wist hij de bal over de keeper te schieten waarna de 2-2 op het scorebord tevoorschijn kwam.